راهنماي خريددستكش تابستاني
پوست
پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا

راهنماي خريددستكش تابستاني

دستكش هاي توري كه برخي خانم ها علاقه زيادي به پوشيدن آنها دارند، بافت متراكم و مناسبي ندارند و ميزان حفاظت آنها از پوست دست در برابر نور آفتاب از نصف هم كمتر است.

ويژگي هاي يك دستكش خوب
دستكش خوب بايد :
1 - از جنس پارچه نخي باشد تا از ايجاد درماتيت هاي تماسي و مشكلات پوستي در فرد جلوگيري شود.

2 - بافت متراكمي داشته باشد تا مانع نفوذ اشعه فرابنفش نورآفتاب از طريق الياف پارچه به پوست دست ها شود.

3 - رنگ روشني مانند سفيد داشته باشد تا حرارت كمتري توليد كند و دست ها را گرم نكند.

دستكش توري نپوشيد
دستكش هاي توري كه برخي خانم ها علاقه زيادي به پوشيدن آنها دارند، بافت متراكم و مناسبي ندارند و ميزان حفاظت آنها از پوست دست در برابر نور آفتاب از نصف هم كمتر است. اين دستكش ها بيشتر جنبه تزئيني و زيبايي دارند و پوشيدن آنها براي حفظ دست ها از اشعه هاي مضر آفتاب نوعي كلاه گذاشتن سر خود است.

11 نكته مهم درباره دستكش
1 - اگر سطح دستكش هاي نخي پس از يكي دوبار استفاده يا شستشو، صاف بودن خود را از دست دادند و به اصطلاح « دون دون » شدند و پرز دادند، مي توانيد آنها را روي يك سطح سفت و صاف پهن كنيد و با تيغي تيز، پرزهاي كركي را جدا كنيد.

2 - اگر آستين لباس يا مانتوي شما كمي كوتاه است و نمي خواهيد اشعه هاي مضر نورآفتاب آسيبي به پوست دستتان بزند يا رنگ آن را عوض كند، مي توانيد از دستكش هاي ساق بلند استفاده كنيد.

3 - اگر گوشي تلفن همراه تان لمسي است و نمي توانيد در حالي كه دستكش به دست داريد از آن استفاده كنيد، كمي درز كنار انگشت سبابه دستكش را باز كنيد تا مشكلي براي استفاده از تلفن همراهتان نداشته باشيد.

4 - اگر با دست هاي آلوده مجبور به پوشيدن دستكش هستيد، حتما به محض رسيدن به منزل دستكش ها را بشوييد تا دفعه بعد كه مي خواهيد با دست هاي تميز دستكش هاي خود را بپوشيد، دست هايتان آلوده نشود.

5 - دستكش ها در تماس با اشياء آلوده مي شوند بنابراين از قرار دادن آنها در كمد لباس ها و كنار لباس هاي تميز خودداري كنيد. به هيچ وجه دستكش هاي آلوده را داخل جاجورابي يا كنار لباس هاي زير نگذاريد زيرا باعث انتقال آلودگي و بيماري خواهدشد.

6 - حتما هنگام رانندگي در روزهاي گرم و آفتابي سال از دستكش نخي استفاده كنيد تا پوست دستتان نسوزد يا در اثر تماس زياد با نورآفتاب، خشك و حساس نشود.

7 - اگر اگزما داريد يا پوست دست هايتان بيش از حد خشك است، حتما پيش از پوشيدن دستكش از كرم هاي نرم كننده با پايه آب يا چربي كمك بگيريد.

8 - از آنجا كه دستكش هاي نخي تابستاني كش نمي آيند و اندازه هاي استاندارد و مشخصي دارند، هنگام خريد دستكش دقت كنيد اندازه مچ يا انگشتان آن درست اندازه دستتان باشد تا هنگام پوشيدن آنها احساس فشرده شدن عضلات دست سراغتان نيايد.

9 - تماس مستقيم و مداوم با نورآفتاب باعث خشك و شكننده شدن ناخن ها هم مي شود. پوشيدن دستكش در روزهاي آفتابي علاوه بر محافظت از پوست دست مي تواند ناخن ها را هم از شر اشعه هاي مضر آفتاب دور نگه دارد.

10 - از آنجا كه معمولا تعريق پوست در روزهاي گرم سال بيشتر اتفاق مي افتد، بهتر است دستكش هاي تيره و رنگي دستتان نكنيد و فقط دستكش هايي با رنگ هاي سفيد يا كرم براي محافظت از پوست دستتان بپوشيد. تعرق زياد باعث ايجاد تماس بيشتر بين پوست دست و رنگ هاي صنعتي و گاهي نامرغوب و بي كيفيت موجود در دستكش ها مي شود و ممكن است عوارضي مانند حساسيت، قرمزي، التهاب و خارش داشته باشد.

11 - بهترين دستكش هاي تابستاني، از پارچه هاي نخي و بدترين جنس آنها هم پارچه هاي صناعي و پلاستيكي هستند. اگر دستكش هايي از جنس مواد صناعي به دست كنيم، در ساعت هايي از روز كه دستمان بيشتر عرق مي كند، اين مواد با پوست بدن در تماس مستقيم قرار مي گيرند و احتمال ايجاد واكنش پوستي در افرادي كه به چنين موادي حساسيت دارند، دور از انتظار نخواهد بود.


منبع : salamatiran.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, :: 12:45 :: نويسنده : مرتضی حسینی





فروتل
درباره وبلاگ

پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پوست و آدرس poost.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما